• "Ansiktsbehandling ger huden nytt liv"

Boka en gratis konsultation!
  • "Ansiktsbehandling ger huden nytt liv"

Boka en gratis konsultation!

Ansiktsbehandling

Medik8 - Resultatinriktad hudvård
ansiktsbehandling göteborg

Medik8 kommer från England och är dedikerade till att producera högkvalitativa hudvårdsprodukter med de bästa ingredienserna i rätt koncentration med fantastiska resultat. Medik8 har skräddarsytt sin serie efter specifika hudproblem med minimal irritation som följd.

Vi på MyBeauty Clinic har valt att lägga upp behandlingar inom två kategorier Kemiska Peelingar & MediSpa.

MediSpa kan jämföras med avancerade klassiska ansiktsbehandlingar där hudterapeuterna anpassar varje behandling efter kunden önskemål och hudtyp. Vid första konsultation har vi handplockat ett startpaket för att förbereda och stärka huden inför kommande behandlingar. För mer information - rådgör med din hudterapeut.

Kemiska peelingar

Beta Peel 30 min
20% på kur (6 behandlingar)

Få genast kontroll över problematisk aknehud och minimerar drastiskt risken för utbrott i framtiden. Beta Peel motverkar akne på 3 olika fronter genom att angripa varje problem individuellt: igensatta porer, pormaskar och inflammation. BetaPeel innehåller salicylsyra som omedelbart går in i porerna, vilket underlättar för porerna att hålla sig rena från cellavlagringar och minimerar antalet täppta porer på huden. Det antibakteriella ämne Azelainsyra är högeffektivt mot Propionibacterium acnes (det är den bakterie som kan leda till inflammatorisk akne). När man tar bort bakterierna minskas den befintliga inflammationen med gott resultat.

Age Peel 30 min
20% på kur (6 behandlingar)

Denna effektiva antiage-peeling består av en rad effektiva syror som reducerar fina linjer och rynkor, minskar ålderstecken och gör huden slät och förnyad. Age Peel innehåller mandelsyra och laktobionisk syra och är effektiv när det kommer till att ta bort fina linjer och rynkor. Mandelsyra är en mild och effektiv alfahydroxisyra som kan jämföras med glykolsyra, dock utan de negativa biverkningarna, vilket leder till mindre rodnad och kortare återhämtning för huden.

White Peel 30 min
20% på kur (6 behandlingar)

Är vår mest effektiva peeling för att få en finare och jämnare hudton, hjälper huden att bli fri från mörka fläckar och pigmentering. White Peel förhindrar produktionen av melanin som är en av orsakerna till solskador och pigmentering. Behandlingen har en hög koncentrationen av mjölksyra som förhindrar att tyrosinas (enzym som ansvarar för melaninsyntesen) bildas, stöter också bort melanin från epidermis.

Eye Peel 30 min
20% på kur (6 behandlingar)

På grund av färre talgkörtlar runt ögonen är det detta område som de första ålderstecknen visar sig. Redan vid 25-årsålder kan vi se en försämrad spänst och viss svullnad. Här erbjuder en mild och effektiv peeling för att ge förbättrad cellomsättning och cellförnyelse. Den viktigaste aktiva ämnet är laktobionisk syra i denna peeling. Laktobionisk syra är en PHA-syra som är exfolierande, antioxidant och återfuktande. Mandelsyra och mjölksyra är milda AHA-syror som går jämnt in i huden och minskar inflammation och irritation. I och med denna peeling stöts döda hudceller bort som leder till att föryngra huden och gör den mjukare.

MediSpa

Anti-agebehandling
20% på kur (6 behandlingar)

A- och C-vitamin är Medik8´s främsta anti-age ingredienser. Behandlingen är högstimulerande och berikar huden med dessa kraftfulla vitaminer och ger en kliniskt bevisad anti-age effekt.

Deep Hydration – Djupt återfuktande behandling
20% på kur (6 behandlingar)

Detta är vårt starkaste vapen för en torr och sliten hud som passar riktigt bra i nordens kalla klimat. Behandlingen är djupt återfuktande och reparerar huden med hjälp av den näringsrika Cream Mask & Medik8´s högklassiga serum Hydr8™ B5. Detta är en behandling som ger huden en silkeslen, återfuktande lyster.

Beta Ansiktsbehandling
20% på kur (6 behandlingar)

Denna behandling är perfekt för dig som har en problemhy med finnar och kvisslor. En intensiv antibaktriell och antiinflammatorisk behandling som har en läkande effekt med ämnen som bentonit, kaolin samt en finkornig skrubbpeeling med bambu. Vi normaliserar talgproduktionen, förbättrar hudens återfuktning spänst och textur.

Red Alert - Behandling mot rodnad
20% på kur (6 behandlingar)

Denna behandling är perfekt för dig som har överkänslig hud och lätt blir röd och irriterad. Den återfuktar epidemis och minskar synliga kapillärer. I behandlingen använder vi C-vitamin, K-vitamin och alger som stärker och läker huden. Du får direkt en känsla av fasthet, elasticitet och dämpar rodnad i huden.

White Balance™ – Ljusgörande ansiktsbehandling
20% på kur (6 behandlingar)

Denna behandling passar dig som har solskador och hyperpigmenterad hud. Behandlingen är komplett för ansikte, hals och dekolletage. White Balance™ serum dämpar missfärgningar, ger huden en ljusare ton medans C-vitaminserum och mjukgörande crème och Cream Mask skyddar och förnyar huden och ger en ungdomligare lyster.

Prislista

Hudvård
Pris
MediSpa 60 min
(Ansiktsbehandling)
895:-
MediSpa 30 min
(Ansiktsbehandling)
595:-
MediSpa kur
20% rabatt
6 behandlingar á 60 min
4450:-
Kemiska Peelingar 30 min 895:-
Kemiska Peelingar kur
20% rabatt
6 behandlingar á 30 min
4450:-

”Personlig och professionell behandling som ger goda resultat”

Violeta Velevska
Auktoriserad Hudterapeut

Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation

Vill du att vi ringer upp dig?