• "Ansiktsbehandling ger huden nytt liv"

Boka en gratis konsultation!
  • "Ansiktsbehandling ger huden nytt liv"

Boka en gratis konsultation!

Ansiktsbehandling Göteborg

Unna dig en stilla stund och låt huden återfå renhet och lyster

Ansiktsbehandlingar hos oss ger både hud och sinne återhämtning efter vardagens stress och yttre påverkan. Välj mellan behandlingar som är återfuktande, minskar fina linjer eller som motverkar vanliga hudproblem.

Ansiktsbehandlingar anpassade efter din hud

Besväras du av akne?

Vi hjälper dig att få kontroll över problematisk aknehud och minimera risken för utbrott i framtiden. Om du är drabbad av akne erbjuder vi antingen den kemiska peelingen Beta Peel eller MediSpa Beta ansiktsbehandling – en trestegsbehandling anpassad efter din hud. Vid din första konsultation har vi handplockat ett startpaket för att förbereda och stärka huden inför kommande behandlingar. Tillsammans med din hudterapeut bestämmer ni vilken behandling som passar dina besvär och din hud bäst.

Irriteras du av känslig hud?

Känslig hud behöver omtanke i form av vårdande behandlingar för att må bra. Det är extra viktigt i vårt kalla klimat. Med vår djupt återfuktande behandling Deep Hydration repareras din hud och får en len lyster. Om du även besväras av röd och irriterad hud passar ansiktsbehandlingen Red Alert. Den återfuktar epidemis och minskar synliga kapillärer samtidigt som du får en skön avslappnande stund på vår salong.

Har du pigmentfläckar?

Solning, vitaminbrister och hormonella faktorer kan ge upphov till mörka fläckar i ansiktet. Med vår kemiska peeling White Peel och ansiktsbehandlingen White Balance ljusas din hud upp och missfärgningar minskas med resultatet – en jämnare hudton. Beroende på din hud och dina behov föreslår din hudterapeut lämplig behandling vid din första konsultation.

Börjar du få rynkor?

På vår klinik hjälper vi dig att minska fina linjer och rynkor som kan komma med åren på grund av stress, solning, viktförändring och en mängd andra orsaker. Vid behandling av ålderstecken finns två former av kemisk peeling: Age Peel och Eye Peel som består av milda men effektiva syror som reducerar rynkor. Dessutom erbjuder vi MediSpa’s Anti-agebehandling med A- och C-vitamin tillsätts och skapar en föryngrande effekt.

Vill du behandla torr hud?

Torr hud behöver omvårdnad i form av fuktgivande behandlingar. Hos oss kan du unna dig en stund av lugn och ro samtidigt som du tar hand om din hud. Med en Deep Hydration-behandling blir din hud återfuktad och får en silkeslen lyster med hjälp av Cream Mask och Medik8’s Serum Hydr8 B5.

Är du trött på fet hy?

Även fet hud behöver återfuktas för att återfå sin balans. Med Beta Ansiktsbehandling verkar antibakteriella och antiinflammatoriska ämnen tillsammans och förbättrar hudens smidighet samtidigt som talgproduktionen minskar. Om du även lider av akne rekommenderar vi Beta Peel som motverkar igensatta porer, pormaskar och inflammation.

Kontakta oss för en kostnadsfri konsultation

Vill du att vi ringer upp dig?

ansiktsbehandling göteborg

Kemiska peelingar

Beta Peel 30 min

Få genast kontroll över problematisk aknehud och minimerar drastiskt risken för utbrott i framtiden. Beta Peel motverkar akne på 3 olika fronter genom att angripa varje problem individuellt: igensatta porer, pormaskar och inflammation. BetaPeel innehåller salicylsyra som omedelbart går in i porerna, vilket underlättar för porerna att hålla sig rena från cellavlagringar och minimerar antalet täppta porer på huden. Det antibakteriella ämne Azelainsyra är högeffektivt mot Propionibacterium acnes (det är den bakterie som kan leda till inflammatorisk akne). När man tar bort bakterierna minskas den befintliga inflammationen med gott resultat.

Age Peel 30 min

Denna effektiva antiage-peeling består av en rad effektiva syror som reducerar fina linjer och rynkor, minskar ålderstecken och gör huden slät och förnyad. Age Peel innehåller mandelsyra och laktobionisk syra och är effektiv när det kommer till att ta bort fina linjer och rynkor. Mandelsyra är en mild och effektiv alfahydroxisyra som kan jämföras med glykolsyra, dock utan de negativa biverkningarna, vilket leder till mindre rodnad och kortare återhämtning för huden.

White Peel 30 min

Är vår mest effektiva peeling för att få en finare och jämnare hudton, hjälper huden att bli fri från mörka fläckar och pigmentering. White Peel förhindrar produktionen av melanin som är en av orsakerna till solskador och pigmentering. Behandlingen har en hög koncentrationen av mjölksyra som förhindrar att tyrosinas (enzym som ansvarar för melaninsyntesen) bildas, stöter också bort melanin från epidermis.

Eye Peel 30 min

På grund av färre talgkörtlar runt ögonen är det detta område som de första ålderstecknen visar sig. Redan vid 25-årsålder kan vi se en försämrad spänst och viss svullnad. Här erbjuder en mild och effektiv peeling för att ge förbättrad cellomsättning och cellförnyelse. Den viktigaste aktiva ämnet är laktobionisk syra i denna peeling. Laktobionisk syra är en PHA-syra som är exfolierande, antioxidant och återfuktande. Mandelsyra och mjölksyra är milda AHA-syror som går jämnt in i huden och minskar inflammation och irritation. I och med denna peeling stöts döda hudceller bort som leder till att föryngra huden och gör den mjukare.

MediSpa

Anti-agebehandling

A- och C-vitamin är Medik8´s främsta anti-age ingredienser. Behandlingen är högstimulerande och berikar huden med dessa kraftfulla vitaminer och ger en kliniskt bevisad anti-age effekt.

Deep Hydration – Djupt återfuktande behandling

Detta är vårt starkaste vapen för en torr och sliten hud som passar riktigt bra i nordens kalla klimat. Behandlingen är djupt återfuktande och reparerar huden med hjälp av den näringsrika Cream Mask & Medik8´s högklassiga serum Hydr8™ B5. Detta är en behandling som ger huden en silkeslen, återfuktande lyster.

Beta Ansiktsbehandling

Denna behandling är perfekt för dig som har en problemhy med finnar och kvisslor. En intensiv antibaktriell och antiinflammatorisk behandling som har en läkande effekt med ämnen som bentonit, kaolin samt en finkornig skrubbpeeling med bambu. Vi normaliserar talgproduktionen, förbättrar hudens återfuktning spänst och textur.

Red Alert - Behandling mot rodnad

Denna behandling är perfekt för dig som har överkänslig hud och lätt blir röd och irriterad. Den återfuktar epidemis och minskar synliga kapillärer. I behandlingen använder vi C-vitamin, K-vitamin och alger som stärker och läker huden. Du får direkt en känsla av fasthet, elasticitet och dämpar rodnad i huden.

White Balance™ – Ljusgörande ansiktsbehandling

Denna behandling passar dig som har solskador och hyperpigmenterad hud. Behandlingen är komplett för ansikte, hals och dekolletage. White Balance™ serum dämpar missfärgningar, ger huden en ljusare ton medans C-vitaminserum och mjukgörande crème och Cream Mask skyddar och förnyar huden och ger en ungdomligare lyster.

Prislista

Hudvård
Pris
MediSpa 60 min