Behandlingar för män

Av erfarenhet vet vi på MyBeauty Clinic att efterfrågan är stor gällande behandlingar för män men att många inte riktigt vet var de ska vända sig eller vad det innebär att ta hand som sin hy eller vad som är ett hudbesvär man kan få hjälp för och komma till rätta med. De senaste åren har antalet män som besöker oss på våra kliniker ökat markant – och vi träffar gärna dig också för en kostnadsfri konsultation där du ges möjlighet att ställa frågor och få information kring behandlingsplaner och hur vi kan uppfylla dina önskemål.

dermapen_tablet_hero

Vanliga frågor om hudhälsa

Det finns vissa skillnader eftersom en manlig hud har en annan sammansättning än en kvinnlig hud. Hos en man är huden vanligen cirka 20% tjockare än hos en kvinna på grund av manliga könshormoner med ett högre innehåll av kollagen vilket ger ett stramare och fastare utseende.

MyBeauty Clinic erbjuder behandling med PRP/PRF och produkter för hemmavård som schampo och serum.

Hudbesvär av olika slag är vanligt vid skäggväxt och kan ha många olika orsaker som torr hud, infektioner, bakomliggande sjukdomar eller ärftlighet. Att använda anpassade produkter för ansiktet kan hjälpa till att minska besvären och förebygga.

En av de vanligaste orsakerna är torr hud eftersom skäggväxten transporterar bort fukt. Du kan slippa klåda och irritation från en torr hy genom att använda hudvårdsprodukter anpassade för just din hudtyp och ditt aktuella hudtillstånd. Vi på MyBeauty Clinic hjälper dig gärna att hitta produkter som passar dig.

Vissa hårstrån växer inåt i huden istället för utåt och ses som röda ”kvisslor” och de kan göra ont och klia. Risken för inåtväxande hårstrån kan minskas genom att använda exfolierande produkter för hemmavård och klinikbehandlingar för att minska döda hudceller och besvär som hudutslag.

Vid kala fläckar kan det handla om håravfall, kontakta en hudläkare för råd och bakomliggande orsak. Om du vet att det inte finns någon sjukdom som orsakar håravfallet kan vi på MyBeauty Clinic hjälpa dig med exempelvis PRP/PRF-behandling.

Genom att ha bra hudvårdsprodukter anpassade efter dina individuella förutsättningar och ha en rakningsprocedur med uppmjukande av skäggstråna, pre-shave prdoukter – värme som öppnar porerna. Att rakhyvel/rakkniv är noga rengjord och vass för att minska risken för skäggfinnar och bakterier.